"Ақмола облысы білім басқармасының Целиноград ауданы бойынша білім бөлімі Талапкер ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Талапкер отдела образования по  Целиноградскому району управления образования Акмолинской области"

Ашық сабақ "Абайдың қара сөздеріндегі математикалық терминнің көрінісі" 10-сынып. Байжұма С.

   Күні: 15.10.2021 ж          Сыныбы: 10 Ә          

Мұғалім: Байжұма Сербол    

Мектеп:  Талапкер ауылының жалпы орта білім беретін мектебі                          

Сабақтың тақырыбы:

Абайдың қара сөздеріндегі математикалық терминнің көрінісі

 

Сабақтын мақсаты:

 

Абайдың ұлы ойларына негізделген сандар мен теңдіктерді ашу. Жастар арасындағы намыс пен адамгершілік мәселесін шешу. Зерттеу шеңберінде математикалық салыстыру, дәреже арқылы жастарды білім беру сөздерімен таныстыру.

Бағалау критерийі

 

 

Пәнаралық байланыс:

Көрнекілігі:

Әдебиет

Слайд,

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Мұғалім әрекеті

Ресурстар

Сабақтың басы

Ұйымдастыру кезеңі.

5 мин

Сабақ барысы:

Ұйымдастыру.

Сәлемдесу. Оқушылардың назарын сабаққа аудару.

 

 

 

 

 
  MCj04244660000[1]
 

 

 

 

 

Сабақтын ортасы

20 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті

5мин

 

 

 

 

 

Постер қорғау

15 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қортынды 2минут

Адам өмірі сандар мен мысалдарға толы. Әр адам туғаннан өлгенге дейін санайды, талдайды, салыстырады, мысалдар келтіреді. Ұлттық рухтың тазалығын, ұлт тұтастығын сақтай отырып, ғасырлар бойы қалыптасқан ережелерді алмастырған жаңа дәуірге, жаңа экономикалық жағдайға бейімделу жаһандық өзгерістер дәуірінде қажеттілікке айналды.
 Ұлы Абай «Адам жанының құмарлығы - білімге ұмтылыс» [7.5 б] деп дәл айтқан, мен математиканы сүйіспеншілікпен, үнемі ізденісте оқимын, сондықтан мен Абайдың сөздерінде кездесетін сандар мен терминдерге қызығамын. құрылыс Бірінші сөзде: «Мен жақсы немесе жаман өмір сүрдім, бірақ мен көп нәрсені бастан өткердім: күрес пен жанжалда, соттар мен дауларда, азап пен уайымда мен қартайдым, шаршадым, бәрінен шаршадым, оның әлсіздігі мен пайдасыздығын аштым. менің қылықтарым, мен болмысымның қорлайтынына сенімді болдым. Енді не істеу керек, қалған өміріңізді қалай өткізу керек? »[2. 174 б]. Алғашқы сөзді Абай Құнанбайұлы 1890 жылы жазған. Ал 1945 жылы туылғандықтан, 1890 жылы ол 45 жаста еді. Абай өзінің жасын жердің ортасымен салыстырады. Бұл Абайдың айтуы бойынша орташа жасы 45 жас дегенді білдіреді. Ол бұл жаста адамның жетілгенін,өмірін саралап, болашағын жоспарлайды. Үшінші сөзде «Енді жаңа мақал қолданылып жатыр:« Бұл істің мәні емес, жеке басының мәні маңызды ». Бұл мақсатқа қол жеткізілген істің әділдігімен емес, оны орындаушының ептілігі мен айлакерлігімен қол жеткізуге болатынын білдіреді. Волосттар үш жыл мерзімге сайланады. Олардың билігінің бірінші жылы: «Біз сені ұсынған жоқпыз ба?» Екінші жыл болашақ қарсыластармен күресуге арналған. Үшіншісі - сайлау алдындағы қиындықтарда қайтадан сайлану. Не қалады? Адамдар алыстаған сайын, олар жанжалдарға батып бара жатқанын байқап, мен мынадай қорытындыға келдім: болыстарда аз да болса орысша білім алған адамдарды сайлау керек. Егер олар жоқ немесе жоқ, бірақ олар оны ұсынғысы келмесе, округ билігі мен әскери губернатор тағайындаған болыстарға рұқсат етіңіз.Бұл көп жағынан пайдалы болар еді, ... »[2. 177]. Математикада сандар жұп және тақ сандарға бөлінеді. Демек, Абай бұл сөзде даулар әділ болуы үшін кем дегенде үш билік болуы керектігін ұсынады.

1892 жылы жазылған тоғызыншы сөзде: «Мен өмір сүрсем де, өзімді тірі санамаймын. Білмеймін, бұл адамдарға ренжігендіктен бе, өзіме қанағаттанбаудан ба, әлде басқа себеппен бе? Сырттай тірі, ішінде бәрі өлі. Мен ашуланамын, бірақ ашуланбаймын. Мен күлемін, бірақ қуана алмаймын. Мен айтқан сөздер мен күлкі маған менікі емес сияқты. Бәрі шетелдік. Жас кезінде ол өз халқын тастап кетуді ойламады, қазақтарды жан -тәнімен жақсы көрді, оларға сенді. Мен адамдармен танысқан кезде, менің үмітім біртіндеп сөне бастағанда, мен туған жерден кетуге, бөтен адамдармен туыстық қарым -қатынас жасауға мүмкіндік беретін күш жоқ екенін білдім. [2. 183 б.]. Он екінші сөзде, егер біреу өз жұмысын жақсы істесе де, жаман болса да, басқаларға Құдай Сөзін үйретсе, біздің тіліміз оны уағыздауға тыйым салмайды, өйткені ізгі ниетпен жасалған істерде айыпталатын ештеңе жоқ. Оған нұсқау берсіноның өзі жеткілікті түрде ағартылмаса да. Бірақ ол екі өзгермейтін шартты есте ұстауы керек. Біріншіден, ол өз сенімінде расталуы керек, екіншіден, білгеніне тым қанағаттанбай, үнемі жетілдірілсін. Егер біреу оқуын аяқтамай тастап кетсе, ол өзін Құдайдың батасынан айырады, оның нұсқауларынан жақсылық күтпеңіз. [2. 187 б.]. Оның он бесінші сөзінде: «Ақылды және ақымақ адамдар арасында, менің ойымша, айтарлықтай айырмашылық бар. Дүниеге келгеннен кейін адам қызықты нәрселерге берілмей өмір сүре алмайды. Хобби мен ізденіс күндері оның өміріндегі ең жарқын күндері жадында қалады
Ақылды адам лайықты, байсалды істерге қызығушылық танытады, мақсатына табанды түрде жетеді, тіпті оның құлағын сипап, жүректі қуанту жолында көрген қиыншылықтары туралы естеліктер. Онда сіз өткен жылдардағы өкініштің көлеңкесін таба алмайсыз. Жеңіл ойлы адам бос, бос, мағынасыз істерге уақыт жоғалтады. Ұстап, ол өзінің ең жақсы жылдарының босқа өткенін және кеш өкіну оған жұбаныш әкелмейтінін біледі. Жас кезінде ол өзін жастық шексіз сияқты ұстайды, алда одан да тартымды қуаныштар мен қуаныштар күтетініне күмәнданбайды. Бірақ көп ұзамай бұрынғы күші мен икемділігін жоғалтып, ештеңеге жарамсыз болып шығады. [2. 190 б.]. Мұсылмандар! Дүниеде бай мен кедей, сау мен ауру, ақылға қонымды және ақымақ, жақсылық пен жамандық бар. Егер біреу неге бұлай екенін сұраса, сіз жауап бересіз - бұл Алланың қалауы. Бірақ бұл боладыАлла тағала қорланған адамды байлықпен марапаттайды, ал екіншісі Құдайға табынып, адал еңбек етеді және әлі де мұқтаждықта өмір сүреді, әйтеуір әйелі мен балаларын тамақтандырады. Зиянсыз, тыныш адам жиі ауырады және әлсіз болады, ал кейбір алаяқтар мен ұрыларға зор денсаулық беріледі. Сол ата -аналардың біреуі ақылды, екіншісі ақымақ болып туылған. Алла әр адамды ізгілікке, адал өмір сүруге шақырады. Жақсыларға жұмақта, күнәкарларға, тозақ азабына орын дайындай отырып, ол біреулерді тура жолға, ал басқаларды теріс жолға салады. Бұл Алланың мейіріміне, әділдігіне қайшы келмей ме? Адамдар да, олардың барлық мүлкі де Аллаға тән. Ол өз мүлкіне қалағандай қарайды. Оның әрекетін қалай түсінуге болады? [2.207 б.].әйелі мен балаларын қалай болса да тамақтандырады. Зиянсыз, тыныш адам жиі ауырады және әлсірейді, ал кейбір алаяқтар мен ұрыларға зор денсаулық беріледі. Сол ата -аналардың біреуі ақылды, екіншісі ақымақ болып туылған. Алла әр адамды ізгілікке, адал өмір сүруге шақырады. Жақсыларға жұмақта, күнәкарларға, тозақ азабына орын дайындай отырып, ол біреулерді тура жолға, ал басқаларды бұрыс жолға салады. Бұл Алланың мейіріміне, әділдігіне қайшы келмей ме? Адамдар да, олардың барлық мүлкі де Аллаға тән. Ол өз мүлкіне қалағандай қарайды. Оның әрекетін қалай түсінуге болады? [2.207 б.].әйелі мен балаларын қалай болса да тамақтандырады. Зиянсыз, тыныш адам жиі ауырады және әлсірейді, ал кейбір алаяқтар мен ұрыларға зор денсаулық беріледі. Сол ата -аналардың біреуі ақылды, екіншісі ақымақ болып туылған. Алла әр адамды ізгілікке, адал өмір сүруге шақырады. Жақсыларға жұмақта, күнәкарларға, тозақ азабына орын дайындай отырып, ол біреулерді тура жолға, ал басқаларды бұрыс жолға салады. Бұл Құдайдың мейіріміне, әділдігіне қайшы келмей ме? Адамдар да, олардың барлық мүлкі де Аллаға тән. Ол өз мүлкіне қалағандай қарайды. Оның әрекетін қалай түсінуге болады? [2.207 б.].Жақсыларға жұмақта, күнәкарларға, тозақ азабына орын дайындай отырып, ол біреулерді тура жолға, ал басқаларды бұрыс жолға салады. Бұл Құдайдың мейіріміне, әділдігіне қайшы келмей ме? Адамдар да, олардың барлық мүлкі де Аллаға тән. Ол өз мүлкіне қалағандай қарайды. Оның әрекетін қалай түсінуге болады? [2.207 б.].Жақсыларға жұмақта, күнәкарларға, тозақ азабына орын дайындай отырып, ол біреулерді тура жолға, ал басқаларды теріс жолға салады. Бұл Алланың мейіріміне, әділдігіне қайшы келмей ме? Адамдар да, олардың барлық мүлкі де Аллаға тән. Ол өз мүлкіне қалағандай қарайды. Оның әрекетін қалай түсінуге болады? [2.207 б.].

Ғылымда математиканың қарама -қарсы сандары бар. Бұл әр цифрдың қарама -қарсы саны бар екенін білдіреді. Мысалы., 1; -1; 2; -2 ас қасық.
Тоғызыншы сөзде Абай жақын маңдағы адамдардың қарама -қайшылығын сипаттайды. Өмір желісінде оның өмірден ләззат ала алмайтын кезеңі де бар. Мен өмір сүрмеймін, бірақ мен бармын, - дейді ол. Ол кезде ол 47 жаста еді. Сандар әр түрлі, сондықтан олар үнемі салыстырылады. Математикада бұл белгілер: <,>, ≤, ≥, =. Бұл математикалық теңсіздік. Жиырма бірінші сөзде былай делінген: «Азды-көпті болса да, қанағаттанудан бас тарту қиын. Мен оның екі түрін атап өттім: мақтаншақтық пен мақтаншақтық.

Мақтаншақ адам өзін бағалайды. Ол халық арасында надан, жеңілтек, уәдесін орындамайтын, тәрбиесіз, менмен, ұятсыз өтірікші, ашулы сыншы, алаяқ ретінде танылмауға бар күшін салады. Ол бұл жамандықтардың қорлығын түсінеді, олардан жоғары болуға ұмтылады. Бұл - парасатты, ар -ождан, биік тұлғаның меншігі. Ол ол туралы мақтауға тұрарлық ештеңе айтылмағанына келіседі және оның атын қорламау үшін қолдан келгеннің бәрін жасайды. »[2. 197 б.]. Бұл Абайдың сөзінде ұлылық> қатаң теңсіздік бар екенін білдіреді> мақтаншақтық, надандық, жаман мінез, намыссыздық, шешімділік, қайыршылық, өсек, өтірік, алдау Абайдың сөздерінде математикалық термин жуықталған есептеу бар. Мысалы, жиырма төртінші сөзде: «Олар қазір жер бетінде екі миллиардтан астам адам тұрады дейді. Оның ішінде біз, қазақтар, екі миллионнан асамыз.Қазақтар барлық халықтардан байлыққа ұмтылуымен, білім іздеуімен, өнерді түсінуімен, қайырымдылық сезімінің күшімен, мақтанышпен немесе дұшпандықпен ерекшеленеді. »[2. 200 б.]. Алгебрада билікке көтерілу деген ұғым бар. Мысалы, егер 4 саны 4 есе көбейтілсе, онда 4 * 4 = 16 болса, оны екінші дәреже 4, 4 * 4 * 4 = 64 деп атайды, содан кейін оны үшінші дәреже 4, 4 * 4 * 4 деп атайды. * 4 = 256 онда бұл төртінші дәреже 4 деп аталады. Біз отыз алтыншы сөзден осы дәрежелерге математикалық мысал келтіре аламыз.содан кейін 4 * 4 = 16 содан кейін бұл екінші дәреже 4, 4 * 4 * 4 = 64 деп аталады, содан кейін бұл үшінші дәреже 4, 4 * 4 * 4 * 4 = 256, содан кейін бұл төртінші дәреже 4 деп аталады. отыз алтыншы сөзден осы дәрежелерге математикалық мысал келтіре аладысодан кейін 4 * 4 = 16 содан кейін бұл екінші дәреже 4, 4 * 4 * 4 = 64 деп аталады, содан кейін бұл үшінші дәреже 4, 4 * 4 * 4 * 4 = 256, содан кейін бұл төртінші дәреже 4 деп аталады. отыз алтыншы сөзден осы дәрежелерге математикалық мысал келтіре алады
«Хадисте пайғамбарымыз, Аллаһ оған есімін берсін:« Кімде -кім ұят болмаса, иманы жоқ », - дейді. Халық мақалы да дәл осылай дейді: «Кімде -кім ұят болса, оның иманы болады». Ұят - иманның ажырамас бөлігі екені белгілі болды. Бірақ ұят деген не?

 

ЖҰМБАЌ

Алла мыќты жаратќан сегіз батыр,

 

Баяғыдан соғысып әлі жатыр.

 

Кезек-кезек жығысып, жатып-тұрып.

 

Кім жығары белгісіз түбінде аќыр.

 

Ш е ш у і:

 

Мұны тапсам ойланып, аќын деңіз,

 

Таба алмасам, аќылды болар неміз?

 

Ќыс пенен жаз, күн мен түн, таќ пенен жұп.

 

Жаќсылыќ пен жамандыќ-болды сегіз.

 

Біздің өмірімізде бар барлық сандар мен салыстырулар, дәрежелер, теңдік пен теңсіздік, олар біздің өміріміздің құндылықтары. Егер біз бесінші сыныптан бастап Абай тәрбиесінің идеяларын қолданатын болсақ, онда біз ұлттық жоспар мен «Мәңгілік ел» идеясын жүзеге асыруға өз үлесімізді қоса аламыз.

 

Слайд арқылы мәлімет беру

 

 

 

 

 

 
  three_step_interview
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың соңы

 3мин

Рефлексия:

Кері байланыс: «Стикерлер»

 

 

Жаңартылған күні: 19.10.2021 19:02
Құрылған күні: 19.10.2021 19:02

Біз әлеуметтік желіде

Ата-аналар үшін...

Ұйымдар тізімі
Текст